Sınırlı Vardiya Zabitliği Nedir ?
Usta Gemici ve Güverte Lostromosunun üstünde yer alan en alt seviye zabitan yeterliliğidir.
Sınırlı Vardiya Zabiti Yeterliliği ile Hangi Gemilerde Çalışılabilir ?
- Liman Seferi bölgesinde çalışan Yolcu Motorlarında
- Liman Seferi bölgesinde çalışan 200 Gt.’dan küçük Yolcu ve Yük Gemilerinde
- Kabotaj hattında çalışan Balıkçı Gemilerinde
- Kabotaj Sefer bölgesinde çalışan tüm Yatlarda
- Liman Seferi bölgesinde çalışan 20 Metreden küçük hizmet gemilerinde Kaptan olarak görev alınabilmektedir.
Kimler Sınırlı Vardiya Zabiti Olabilir ?
GEMİCİ, USTA GEMİCİ, GÜVERTE LOSTROMOSU, YAT KAPTANI Yeterliği ile toplam 3 yıl deniz hizmeti olanlar, SINIRLI VARDİYA ZABİTİ Eğitimlerine katılarak SINIRLI VARDİYA ZABİTİ olabilirler.
SINIRLI VARDİYA ZABİTİ olabilmek için, ROC – GMDSS Tahditli Telsiz Operatörü Belgesine sahip olmak gerekmektedir.
Sınırlı Vardiya Zabitliği Eğitimi Müfredatı
SINIRLI VARDİYA ZABİTİ Eğitimi, toplam 4 ayda tamamlanmaktadır.
- Denizcilik İngilizcesi
- Temel İngilizce
- Denizcilik İngilizcesi
- Harita ve denizcilik neşriyatını anlamaya ve kullanmaya yetecek İngilizce
- Meteorolojik raporları anlamak için İngilizce
- Güvenlik mesajlarını anlamak için gereken İngilizce
- Harita ve neşriyatın düzeltilmesi için denizcilere ilanları anlamaya yetecek İngilizce
- Gemiler arası, gemi – sahil ve gemi içi İngilizce haberleşme
- IMO Standart Denizde İletişim Terimlerinin kullanılması
Seyir
- KIYI SEYRİNİN PLANLAMASI, İDARESİ VE MEVKİ TAYİNİ
- Seyir Haritaları, Denizcilere İlanlar ve diğer notik yayınlarla ilgili kapsamlı bilgi ve kullanma becerisi
- Fenerler, bikınlar, şamandıralar gibi seyir yardımcılarını kullanma
- Rüzgarlar, Gel-Git (Med/Cezir) ve akıntılar göz önünde bulundurarak parakete mevkii bulunması
- Kıyı seyrinde çeşitli yöntemlerle mevki koyma
- Seyir Planlama
- Kısıtlı sularda seyir
- Meteorolojik koşullar göz önünde bulundurularak seyir
- Buzlu sularda seyir
- Kısıtlı görüş şartlarında seyir
- Trafik ayrım düzenleri
- Gemi trafik hizmeti (VTS) sahaları
- Yoğun Gel-Git (Med/Cezir) meydana gelen bölgelerde seyir
- Rapor Verme
- Gemi Raporlama Sistemleri Genel Prensipleri
- Gemi Trafik Hizmetleri (VTS) Rapor Usulleri
- Seyir Yardımcıları
- Pusulalar
- Manyetik pusulalar
- Manyetik pusulaların hatalarının yersel yöntemlerle belirlenmesi ve düzeltmelerinin yapılması
- Cayro pusulalar
- Cayro pusulaların hatalarının yersel yöntemlerle belirlenmesi ve düzeltmelerinin yapılması
- Parakete çeşitleri ve kullanılması
- İskandil çeşitleri ve kullanılması
- Elektronik Seyir Cihazlarının Kullanılması
- Radar
- ARPA
- Oto Pilot
- GPS
- NAVTEKS
- Elektronik Harita Gösterim Bilgi Sistemi (ECDIS)
Vardiya Standartları
- Güvenli Seyir Vardiyasının Sürdürülmesi
- Seyir vardiyasını oluşturan zabit ve mürettebatın görev, yetki ve sorumlulukları
- COLREG 72’nin içeriği, uygulanması ve amacı
- Seyir vardiyası tutma kuralları
- Seyir vardiyası tutulmasında uyulması gereken kurallar
- Liman vardiyası tutmak
- Etkin Köprü Üstü Takım Çalışması Yöntemleri
- Köprüüstü takım çalışması yöntemleri
- Rotalamanın Kullanılması
- Meteorolojik rotalama
- Gemi rotalanmasının genel koşullarına uygun olarak rotalamanın kullanımı
- Deniz Çevresinin Korunması ve Kirliliğin Önlenmesi
- MARPOL 73/78 Sözleşmesi
- Kirliliğe karşı yöntemler ve yardımcı donanım
Gemicilik
- Güverte donanımı ve kullanımı
- Tekne bakımı, raspa ve boya işleri
- Gemi manevrasını etkileyen etkenler
- Dönüş dairesi ve durma uzaklığı
- Demirleme
- Yanaşma ve kalkma
Denizde Haberleşme
- Görsel ve işitsel haberleşme yöntemleri
- IMO Standart Denizde İletişim Terimlerinin kullanılması
- Uluslararası işaret kodu kitabının kullanılması
- VHF haberleşmesi
- Radyo telefon haberleşmesi
- Genel prensiplere gore gemiler için raporlama
- Raporlama sistemi ve VTS yöntemlerine uygun kullanımı
Yük İşlemleri, Gemi Yapısı ve Dengesi
- GEMİ YAPISI
- Gemi teknesi ve özellikleri
- Güverte donanımı
- YÜK İŞLEMLERİ
- Tehlikeli yükler
- Uluslararası Tehlikeli Yükler Kodunun (IMDG) kullanılması
- Kuru yük elleçleme donanımları
- Kuru yük işlemleri
- Dökme yükler
- Tahıl yükü
- Tankercilik
- GEMİ DENGESİ
- Yükleme hattı ve markalama, plimsol markası ve kana (draft) rakamları
- Deplasman hesabı, draft sörvey
- Yüzdürme kuvveti
- Deniz suyu yoğunluğunun etkisi
- Ağırlık merkezinin hareketi
- Serbest yüzey etkisi
- Denge hesabı ve düzeltmesi
- Yük istif ve yük hesapları
- Denge, stres tabloları ve stres hesaplama teçhizat bilgisi
- METEOROLOJİ
- Barometre ve termometre ve gemideki diğer meteorolojik aletlerin kullanımı ile ölçme değerlerinin yorumu
- Başlıca basınç sistemlerinin özellikleri
- Hava gözlemlerinin kaydı ve rapor edilmesi
- Limanların genel meteorolojik koşulları
- Fırtına uyarı işaretleri ve hava raporlarının değerlendirilmesi
- Elde edilen meteorolojik bilgilerin yorumlanması
- DENİZDE EMNİYET
- Bu yönergenin 22, 23, 24, 25, 26 Ek Madde 3 (a) (b) ve (c) maddelerinde belirtilen Deniz Güvenlik Eğitimleri müfredatlarını içerecektir
- ACİL DURUMLAR
- Acil durumlarda yolcuların korunması için tedbirler
- İlk hasar denetimi ve hasar kontrolleri
- Çatışmanın ardından yapılması gereken işlemler, çatışma sonrası alınacak önlemler
- Oturmanın ardından yapılması gereken işlemler
- Geminin karaya oturması ya da oturtulmasında alınacak önlemler
- Acil durum dümen donanımı
- Yedekleme ve yedeklenme yöntem ve donanımları
- Denize adam düşmesi durumunda yapılacaklar, denizdeki insanın kurtarılması
- Tehlikedeki gemilere yardım
- Limanda çıkabilecek acil durumlara karşı alınacak tedbirler ve yapılacak işlemler
- Arama ve kurtarma (IAMSAR kitabının içeriğinin öğrenilmesi)
- DENİZ KİRLİLİĞİNİ ÖNLEME YÖNTEMLERİ
- DENİZ HUKUKU
- Denizde can güvenliği ve deniz çevresinin korunması konusuna ilişkin IMO Sözleşmeleri (SOLAS, MARPOL) ve uygulamalarına ilişkin temel bilgiler
- Denizde Can ve Mal Koruma Hakkında Kanun gerekleri
- Limanlar Kanunu
- Harçlar Kanunun ilgili gerekleri
- Deniz İş Kanunu
- Kaptanın tanımı, yetki ve sorumlulukları
- Deniz kazaları ve çatma
- Avaryalar
- Kurtarma, yardım
- Gemide taşınacak gemi ile ilgili belgeler
- Sigorta ve deniz sigortası